30 september 2012

Hemma efter en härlig helg i vackra Jönköping! Vi hade en mysig helg med många skratt, bra sällskap och god mat. Lånar två bilder av Sahar eftersom jag glömde kameran hemma.

Tack tjejer!

26 september 2012

Igårkväll var jag på min första jobbmiddag. Och det var inte vilken vanlig jobbmiddag som helst. Mastercard anordnade middagen och som huvudgäster var Nause. Vilka jag inte hade en aning om vilka det var innan jag sökte på Spotify. Made of är väl deras mest kända låt, vilken även jag kände igen. Det var en rolig upplevelse, dels att få träffa Nause men även hela Mastercardgänget. Jag satt intill Mastercards globala ansvarige, som åker runt om i världen och utvecklar företaget. Intressant och glad kvinna, stationerad i Brasilien och född i Sydafrika.

Igår och idag har jag varit på GT, min andra vecka. Så otroligt roligt och lärorikt! Imorgon och fredag är det Swedbank som gäller och till helgen åker jag, Mimmi och Sahar till Jönköping och hälsar på fina Hanna!

23 september 2012

I fredags hade jag och Oskar vårt gemensamma födelsedagskalas. Riktigt roligt, tack alla som kom! Och tack för alla presenter! Jag fick bland annat en stor murgröna som jag pratat om att jag ska köpa - men jag aldrig riktigt fått tid för. Den står nu och pryder vårt vardagsrumsfönster.

I eftermiddag kommer Oscars kusin och kusinbarn hit på fika. Kusinbarnen ska få en bild på konceptet lägenhet. Det blir roligt, finns massor av fika kvar i frysen sedan i fredags.

Och grattis Mimmi till ditt nya jobb! Du kommer klara det galant!

18 september 2012

Så var första dagen på nya jobbet avklarad. Jätteroligt har jag haft! Och det är ännu roligare när man faktiskt får användning av det man pluggat dessa tre år - vilket jag inte känt lika mycket på banken. Alla kollegor är jättetrevliga, jag kommer garanterat trivas. Första dagen bestod av leverantörsfakturor, kundfakturor och kundinbetalningar.

Som nyanställd får man blommor på sitt skrivbord den första dagen man jobbar.

Då känner man sig välkommen!

Ikväll har jag tillsammans med Oskar bakat bullar, cookies, kladdkakemuffins, syltgrottor och kolakakor till mitt och Oskars gemensamma födelsedagskalas på fredagkväll. Jag känner mig redo för sängen nu.

17 september 2012

Imorgon är det min första dag på Grant Thornton, som jag väntat på så länge. Jag borde vara nervös, men jag är nog inte det. Det känns bara spännande och roligt! Samtidigt som det känns konstigt att inte längre jobba på banken som jag gjort heltid sedan i början på maj med avbrott för två veckor ledighet i juni och en vecka i augusti. Men som det ser ut just nu kommer jag att jobba tisdag och onsdag på Grant Thornton, vissa måndagar och torsdagar på banken samt varje fredag på banken. Det blir nog bra!

16 september 2012

Idag har vi en riktig pluggdag. Det blir så när jag skjuter upp engelskan till absolut sista dagen den måste göras.. En del roligt har jag dock också hunnit med. Som att boka resa till Jönköping om två veckor för att hälsa på Hanna som övergett oss. Och - vi har bokat biljetter till invigningen av Sveriges nationalarena, Friends Arena, lördag den 27 oktober. Jag och Oscar ska nämligen dit tillsammans med Hanna och Herman. Det kommer bli riktigt roligt och häftigt!

15 september 2012

Skönt med helg efter en veckas heltidsjobb. Äntligen utvilad på lördagsmorgon tänkte jag igår kväll. Knappast, någon idiot till granne bestämde sig för att banka, hoppa, slå i vägg/golv eller vad denne nu gjorde i en timme mellan halv två och halv tre. Strax innan klockan fyra somnade jag, så inte så utvilad som jag önskat. Tack kära granne!

Innan vår granne bestämde sig för att vi inte skulle få sova var vi hos Sahar och Daniel och hade det super duper trevligt.

Fina Sahar.

Vi tackar er för en mysig kväll!

(Och lånar bilderna av Sahar)

12 september 2012

Jobb, jobb och åter jobb! 9-18.30 hela veckan. Jag ska dock inte klaga, jag trivs med att jobba och det är roligt. Det är så mycket som händer på banken, så det känns verkligen som om man får vara med och påverka. Idag hade vi alla obokade rådgivare möte hela eftermiddagen. Det kändes bra att få lära sig mer och prata ihop sig. Egentligen skulle inte jag som är timanställd vara med, men eftersom jag jobbar som en heltid på Stora Torget just nu så kändes det ganska naturligt att jag skulle vara med.

Imorgon ska jag fika med Mimmi på kvällen och på fredag är vi bortbjudna.

9 september 2012

Veckan har gått otroligt snabbt. Jag jobbade tisdag till fredag 9-18.30. På fredagkväll hade vi kräftskiva med Carl & Amanda, även Oskar som kom förbi en sväng. Väldigt lyckad kväll.

Fortsättning på Rhodos resan. Hotellet var jättefint! Maten på restaurangen var över förväntan och vi åt middag på hotellet alla sju dagar. Hotellet låg precis vid stranden med solsängar nere på stranden för alla hotellgäster. En dag tog vi bussen in till Rhodos stad och en annan dag tog vi bussen till en liten grekisk fiskeby, Lindos. Vi hade en underbar semester!

Två första dagarna på stranden och hotellet:

Första morgonen, vid frukosten.

Nere vid stranden, klockan åtta på morgonen.

Lite senare på dagen.

Utsikt från hotellrummet. Vi hade inte betalt för havsutsikt men fick det ändå, lyx!

Utsikt över hotellområdet.

Middag på hotellets restaurang efter en dag på stranden. Uteserveringen låg ut mot havet så varje kväll åt vi middag med solnedgång över havet.

Hotellet by night.

Rhodos stad:

Gamla delen av Rhodos stad. Sägs vara Europas bäst bevarade medeltidsstad.

Den gamla delen av Rhodos stad har en ringmur likt Visby.

Utsikt från gamla stans klocktorn.

Man såg över till Turkiet.

Nere i hamnen i Rhodos stad. Så skönt med svalkande vindar!

Vackert som bara den!

Ny dag på stranden:

Oscar spelade volleyboll på eftermiddagarna och jag låg i skuggan och njöt av semestern.

Lindos:

Lindos var otroligt vackert.

Akropolis på toppen av berget.

Här stod vi länge och njöt av den vackra utsikten!

Uppe på Akropolis.

Lindos stad från Akropolis.

Enligt Oscar är Akropolis ett tempel som grekerna byggde under antiken där de stämde träff och diskuterade politik. Det mest välkända Akropolis ligger i Aten.

Sista dagen på stranden:

Tack Oscar för en underbar vecka

3 september 2012

Efter en underbar vecka på Rhodos är vi hemma, i ett förvånansvärt varmt Sverige. Solen har lyst sju av sju dagar, inte ett endaste moln eller något vitt från ett flygplan, bara blå himmel så långt ögat kunde nå. Och varmt, 32 grader i skuggan och 26 grader i vattnet. Vi har haft det så otroligt härligt! Kristallklart blått vatten, precis som på alla bilder i charterkatalogen. Återkommer med längre redogörelse och bilder från vår resa.

När vi kom hem klockan fem på morgonen trötta och hungriga efter att ha flygit hela natten möttes vi av denna på köksbordet.

Finaste Amanda, Carl och Oskar hade handlat mat och gjort baguetter som låg och väntade på att vi skulle komma hem. Tusen tack för det välkomnandet!