11 augusti 2008

Två veckor kvar. Tiden går så skrämmande snabbt. Som min chef sa idag "Det känns antagligen både spännande och gruvsamt på samma gång". Tänk att han känner mig så väl ;) Mamma Rebeccas bästa kompis au-pair, My begav sig till England idag. Vi har planerat att hon ska checka läget åt oss båda väl till när jag anländer.

Igår var Oscar och jag i Umeå. Shoppade lite, åt god mat och fick lite senare nybakt sockerkaka av min kusin som vi tittade förbi på vägen hem. Det var en riktigt bra dag! Vi hade även två och ett halvt år igår :)

Tänkte passa på att ladda upp några bilder från Göteborg.


Vi stannade och badade, det var 30 grader i skuggan och 48 grader på vägen. Så efter 25 mil tyckte vi att vi förtjänade ett dopp i havet - och även vår matsäck.


Efter två nätter i Uppsala begav v oss vidare söder ut. Första stopp Kolmården. Vi stannade dock några kilometer innan och åt vår matsäck vid en mysig havsvik.


Efter två timmar i bil svalkade havsvindarna väldigt skönt!



På kolmården såg vi bland annat dessa djur:
























Det var varmt hela veckan. Vi fick uppleva lite vätskebrist under vårt besök.








Jag trodde att det var en gorilla staty, men ack så fel jag hade!


Savann









Vi besökte Universum i Göteborg. Det var en upplevelse för sig. Regnskog med levande ödlor, apor och fåglar i ett liknande stort växthus! Rymden och vattnet hann vi också med.

















Vi besökte Botaniska Trädgården och undersökte de köttätande växterna.



Australienskt träd


Det utrotade Påskträdet - vilket vi trodde skulle vara mycket häftigare och större.


Vi hade det sammanfattningsvis väldigt bra i det varma vädret!





Vårt hotellrum.





Vi väntar på spårvagn till skärgården.


Jag på båten.


Det var underbart skönt på vattnet.


Det gick sådana här stora båtar en gång i timmen ut till flera öar i skärgården.


Oscar på båten.


Vi valde Vrångö, och hittade en mysig sandstrand som vi tillbringade ett antal timmar på :)


Sanden var så varm att vi nästan brände fötterna och varmt i vattnet var det!


Vi upptäckte när vi kom tillbaka till hotellet och hade duschat av oss saltet att vi bränt oss, och inte bara lite ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0