26 augusti 2008

ENGLAND:

Efter en allt annat än glad dag nådde jag England. Nu är jag här. Jag har fått köttfärssås och spagetti till middag, och någon konstig men god efterrätt och sedan självklart te ;) Men nu till det konstiga - de dricker bara te till frukost och "tea-time". Efter maten dricker de alltid kaffe! De tycker om kaffe så mycket att de köper bönor och gör eget kaffe i deras espressomaskin.

Jag har även fått till svars att det allt regnar mer i Skottland än i England .. vem trodde det?

Jag har fått en underbar familj. De är omtänksamma, och inget är en omöjlighet. På lördag ska hela familjen till London och imorgon ska vi (Rebecca, barnen och jag) handla inför Au-pair dinner party på torsdagkväll, samt handla mat som jag vill ha :)

Redan fått ett engelsk sim-kort med tillhörande mobil! Jag fick till och med välja en av tre mobiler. Jag valde Sony Ericson as I know them. (en sådan som du hade både i jobbet och privat Kamilla)

Engelska fartkameror är målde knallgula för att man tydligen tycker att de är ett brott mot mänskliga rättigheter och därför ska alla synas. Som Ian förklarade det i alla fall ;)

Sov gott på er där hemma i Sverige. Och tack Oscar, mamma och pappa för att ni stöttade mig idag - det behövdes!

Kommentarer
Postat av: Zabina

Lev livet! =) Hör av dig när du känner för att prata. Kramar

2008-08-27 @ 00:36:16
URL: http://zabinalundstedt.webs.com
Postat av: Josefin

Skönt att du verkar trivas :) Keep me updated :)

2008-08-27 @ 09:06:00
Postat av: Kamilla

Ojoj. En stenåldersmobil alltså? Fantastiskt.

2008-08-27 @ 20:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0