16 december 2008

Det där med Sverige och London.

När vi var tomtar i lördags kom det upp flera som såg att vi var "Swedish Santas" och antingen började prata på svenska eller sa något som man efter några gånger insåg var "Hur mår du" på stapplande svenska med engelsk brytning, eller också det klassiska "skål".

Jag visste att det fanns många från Sverige i London. Därmot trodde jag inte att det var så många som skulle kunna enkla fraser på svenska, precis som vi kan fraser på franska då vi har läst tyska, eller på tyska om vi läst franska i skolan.

Och - jag träffade en kille som visade sig vara från Umeå under tomtedagen. Och han hade både mor- och farföräldrar från Järved och Salmostaden. Är inte det coolt? ;)


Idag var My och jag i Sutton. Då kom det fram en kille till oss och frågade om vi ville köpa en julgran, importerad från Skandinavien. Nja, dumt att frakta tillbaka den..

Kommentarer
Postat av: sofia sundin

roligt att du verkar ha det bra=) förstår att det var skönt att komma hem och ladda batterierna över jul och nyår! Skulle jag också velat=) Vem var järvedskillen? Jag har ju mormor och morfar på salmo och mamma är uppvuxen där så rätt som det är vet man vem det är:P kramar

2009-01-09 @ 05:52:00
URL: http://9hoursbehind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det var verkligen skönt! Hur har du det där borta? Jag minns inte alls vad han hette, det har försvunnit över jul. Tyvärr :)



Hur länge ska du stanna då?



Kramar

2009-01-09 @ 17:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0