7 december 2008

Ännu en helg som bara försvunnit.

Igår gjorde jag, My och Malin bort lite Christmas Shopping, även om det självklart blev lite till oss själva som vanligt. Det var mycket folk i Kingston (största town om man inte åker in till London - enkel shopping då man inte behöver tillbringa halva dagen på tunnelbana för att ta sig till olika ställen). Vi var ute i god tid. My hade kaffe i en termos. Vi lämnade huset nio, halv tio var vi i Kingston. Affärerna öppnar tio.

Trots att vi varit förutseende fick vi vänta 40 minuter på att komma in i ett av de fyra stora parkeringshusen i Kingston. Och detta berodde inte på någon trafikolycka eller liknande. Parkeringshusen var redan full vid den tiden vi anlände - så vi var helt enkelt tvungna precis som alla andra före och efter oss att sitta lugnt i kön och vänta på att bilar skulle köra ut. Men som både Rebecca och Ian sa "det kunde varit värre, ni kunde fått vänta i över två timmar också", "det är ni och 40 000 andra julshoppare i Kingston idag". Och så var det nog.



Idag har jag jobbat. På förmiddagen hade jag båda barnen. James spelade dator, Jessica och jag slog in presenter till partyt Jessica skulle på och gjorde birthday cards. Ian kom hem, tog med sig Jessica och åkte direkt till kalaset. James och jag drack varm o'boy för James är förkyld och har ont i halsen. Sedan gjorde vi pannkakor till lunch. Jag strök lite och James fick spela lite till dator. När jag var klar gjorde vi James matteläxa och sedan tog vi ut James cykel och gick/cyklade i över en timme. James var jätte duktig.

Det visade sig att han bara cyklat fram och tillbaka i närheten av huset förut. Aldrig åkt nedför en riktig backe eller liknande. Det är inte lika vanligt att barnen cyklar runt på gatorna här som i Sverige. Han hade en jätte rolig timme, och hans skratt smittade av sig på mig. Jag tycker det är synd att jag oftast bara har Jessica ensam då hon slutar skolan tidigare. Sådana här chanser att ta ut James själv kommer inte ofta. Och jag kan inte ta båda, för Jessica skulle klaga över hur jobbigt och tråkigt det var att gå efter tre minuter, och vagnen till henne har de inte heller kvar.. Annars hade det varit enkelt.

Jag har nyss avslutat min middag med hela familjen. Vanlig traditionell söndagsmiddag, roasted chicken. Gott!

Kommentarer
Postat av: Sara

Så härligt det låter! :)

2008-12-07 @ 22:59:49
Postat av: Sofia

Ja, det är ganska mysigt :)

2008-12-07 @ 23:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0