19 oktober 2008

Crazy weekend med träningsvärk!

I fredags när jag vaknade kände jag mig mörbultad och stel, på kvällen hemma hos Johanna tog jag mig inte ur soffan om jag inte ansträngde mig tillräckligt länge (magen hade tagit stryk av de få situps vi gjorde). På lördagen fick jag hoppa ned för trappstegen då mina vader var stela som två järnpinnar och min rygg kändes som om den fått tjugo knytnävsslag. Men trots allt detta var det en skön känsla.

Imorgon blir det "legs, bums and tums". Spännande!

På fredagsmorgonen åkte jag till Johanna och lekte med hennes två söta pojkar, Adam och Sam. Sam är galen i mig och säger "Pia, sitt. Pia, sitt" varje gång jag tar ett steg ifrån honom.


Adam i barnvagn på vår promenad.


Så söt och knubbig.


Sam kämpade på bra!

På kvällen var Johanna barnvakt. Jag, Malin och Anna-Maria tog med oss mat och kladdkaka (som jag och min lilla Jessica gjort på eftermiddagen till the girls evening) och åt till Dirty Dancing. Lördagmorgonen var lika fin och solig som fredagen vilket innebar promenad innan frukost på The Racecourse fem minuter ifrån mig.


Vy från promenadstråket.


Epsom Racecourse. De bygger just nu ut läktarna för att kunna ta emot en publik på över 200 000 människor.


Förbjudet område för gångare, and dangerous as well, as the signs told us.


Morgonpigga flickor.


Lördagskvällen tillbringade Johanna, Malin och jag tillsammans med My och Mys bästa kompis Mia från Skåne. Jag som skulle köra Mia till Gatwick kvart över sex på söndagsmorgonen tog det lugnt och skjutsade girlsen till Sutton för att sedan åka hem och sova. Tio över sex på morgonen får jag ett sms av My - hon har sovit i Sutton, medans Malin, Johanna och Mia tagit taxi hem till My och sovit där (vi skulle åka halv sju hemifrån My). Jag åker hem till My och som tur är ska Dave (hennes au-pair pappa) på jobbet vid halv sju så han är vaken och släpper in mig. Tur är också att Mia ville vara tidig på Gatwick - för varken Johanna, Mia eller Malin hade vaknat av väckarklockan. Jag väcker dem, hämtar My i Sutton och vi hinner med en timmes marginal till Gatwick. Vi somnade så fort vi kom hem till My!

Ikväll har jag varit barnvakt. My har hållit mig sällskap och vi har bakat sockerkaka med äpplen och kanel, på äpplen från någon av Ians arbetskollegor.

Vår tvättmaskin är sönder - men det var inte jag som tvättade så det började ryka! (Ewa-Karin, du kan väl hälsa Östen det? ;) )

Imorgon är det den 20:e oktober, och då kommer mina föräldrar!



På tisdag har jag har jag varit här i två månader.

Kommentarer
Postat av: Kamilla, Sara och Pontus

2008-10-20 @ 08:07:18
Postat av: Kamilla, Sara och Pontus

Vi förstår inte! Vems bästa kompis är Mia, var var hon, vilka hade inte vaknat? Vi trodde My, men så skulle hon hämtas någon annanstans? Förvirrande. Det här får du reda ut.

2008-10-20 @ 08:07:58
Postat av: Alexandra

Fick ditt vykort idag, kul! :D

Kul att läsa din blogg, fast instämmer med föregående, förstod inte riktigt vad som hände den morgonen..

2008-10-20 @ 13:02:22
URL: http://alek.bilddagboken.se/p/main.html
Postat av: Sofia

Jag skrev det väldigt snabbt - är det bättre nu? ;)

2008-10-20 @ 17:07:58
Postat av: Kamilla

Haha, tack. Och så får jag väl instämma med Alexandra i vykortstacket också då. =)

2008-10-20 @ 17:55:26
Postat av: Sofia

Bra ;) You're welcome!

2008-10-20 @ 20:11:33
Postat av: Sanna Hedin

Hej! Jag kikar in lite nu och då för att kolla hur du har det och du verkar ha det jättebra :) Nu vet jag dessutom vart det är du bor någonstans (Epsom)! Hoppas du har det bra! Kram

2008-10-21 @ 00:49:59
URL: http://sannahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0