28 oktober 2008

Som en kär Mattias har beskrivit mig och mina vänner i England efter en veckas observation "Sex and the City tjejerna". Det finns dock ett annat "Sex and the City gäng" som bör nämnas, flickorna i Sverige och flickan i USA. Rättare sagt: Sofie, Caroline, Alek, Zabina och jag. Igår skickade jag mail till dessa flickor med krav på svar och fortsättningsvis veckobrev. Efter en dag är det bara ett svar som saknas, imponerande! Jag saknar er alla.

Den här veckan har barnen sin andra vecka holiday. Jag jobbar hela veckan, 7.30 till 16.30. Det gäller att sysselsätta de små liven, speciellt när Rebecca jobbar natt och sover på dagarna. I och för sig verkar hon sova ganska hårt då Johanna var här med Sam (2 år) och Addie (8 månader) och Addie gallskrek till tusen för att han inte ville sova - och Rebecca hade inte hört något alls (vilket var tur).

Så idag kom Johanna och barnen på besök, vi tog en tur till lekparken så de fick leka av sig lite.


James upptäcker just sina begränsningar.


Jessica trivdes i gungan.


Lilla Addie höll sig ganska nöjd och lugn i vagnen trots kylan.


Jag klädde på barnen lite för mycket, eller så sprang de för mycket... Så är det när man är en frusen norrlänning.


Syskonen Macfarlane.


Här har du din blivande arbetskamrat Johan ;) (Ewa-Karin, du kan få uppgiften att vidarebefodra)

Efter lunch bakade vi chokladbollar - alltid uppskattat. Fast det tog slut på havregryn, så jag fick ta musli och sortera ut russinen. Chokladbollarna blev lite hårdare, men James och Jessica verkade inte upptäcka skillnaden.

Vi städade undan, hämtade upp My och åkte för att pröva halloweenkostymer. James och Jessica fick varsin mask - bilder kommer, och skrämde alla de såg på stan. Vi fikade och myste ett tag.

För att komma in i halloweenstämning åkte vi hem till My och målade halloweenbilder tillsammans med hennes två flickor samtidigt som vi klädde ut oss i häxhattar och svarta peruker. My får stå för de bilderna eftersom jag glömde kameran hemma.

My och jag blev bjudna på riktigt god köttfärssås hemma hos Johanna. Lite senare åkte jag och My iväg och tränade. Skönt!

Nu är jag hemma, läser ikapp mina mail och ska snart sova.

Imorgon blir det Bocketts Farm med mina barn. Här har de lovat snöblandat regn. I Norge snöar det!

Kommentarer
Postat av: Zabina

Zabina saknar Sofia!

2008-10-28 @ 23:59:22
Postat av: johanna

Horrodu, Addy e faktiskt 10 manader, soon to be 11 ;) Ses ikvall honey!

2008-10-29 @ 16:02:55
URL: http://johannabe.blogg.se/
Postat av: Sofia

Just ja, jag har ju varit här två månader!

2008-10-29 @ 16:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0