27 april 2009

Det känns som att det är dags för en uppdatering..

Veckan som gått har tillbringats i säng, sovandes, snorandes och gråtandes över min onda kropp. Jag tog mig upp på onsdagsmorgonen och gick till jobbet  (10-18), kvällen kom och min förkylning kändes inte värre än innan jag gick till jobbet. Ingen var gladare än jag, jag hade ju två stängningar framför mig och även ett extra pass - pengar! Men icke, jag vaknade på torsdagsmorgonen och orkade inte sätta mig upp i sängen. Det tog mig tio minuter att samla energi för att kunna sträcka mig efter mobilen och ringa Jocke för att sjukanmäla mig. Sen sov jag, och sov gjorde jag hela dagen och dagen efter den. Jag fick diagnosen bihåleinflammation och feber. På lördagen var det fint väder, Oscar kom med Pontiacen och lånade en plats i garaget av pappa för att putsa och polera. Jag klev upp, njöt av solen, tog fram cyklarna, grillade hos Oscar med hans föräldrar och bror. Igår jobbade jag. Idag och imorgon är jag ledig. På onsdag jobbar jag min sista dag fram till vecka 24. Men vi får se hur det blir med den semestern, jag lär bli inringd..

Idag har vi firat Oscars födelsedag. Grattis på 20-års dagen älskling!
Vi har träffat många kompisar som vi inte träffat på länge. Mattias som flyttat till Gävle t ex, eller Karin som flyttat till Umeå. Det var riktigt kul att få sig en uppdatering.

Resultatet av alla presenter visar på att det är dags att flytta hemifrån. Dammsugare, stekpanna, knivar, grytlappar, såg, glas m.m. Bilöverdraget från min mamma och pappa, samt tröjan (en av presenterna han fick av mig) är det enda han hade användning för just nu.


Imorgon ska Oscar och jag njuta av vår andra lediga dag i rad tillsammans sen jag kom hem från England. Vi ska bl a inhandla däck till Pontiacen och bowla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0