19 februari 2009

Min sista onsdag i England är förbi, och snart även torsdagen.

Igår spenderade jag dagen hos Johanna. Jag blev bjuden på lunch, badhus och middag. Det är inte dåligt!

Vi åkte och badade med Sam och Addie (Johannas barn). Och på badhuset var det fullt med människor som trängdes. Det tog tjugo minuter att hitta parkering. Badet hade parkeringsvakter som skulle dirigera bilarna till lediga parkerningar, men dem stod bara och skakade uppgivet på huvudena och skrattade när vi passerade för så där femte gången. Det fanns inga parkeringar. Och då talar vi om en STOR parkering. Engelmän är tokiga, dem parkerar överallt och hur som helst. Dessutom följer dem efter familjer som kommer ut från badhuset längs hela parkeringen för att sedan ställa sig och vänta på att just den bilen ska åka.

När vi väl hade fått en parkering, så var det kö in. Vi köade i kanske tjugo minuter. Väl inne var det fullt med skrikande barn, vi trodde vi skulle vara döva när vi kom ut därifrån. Som tur är så håller sig Sam och Addie på väldigt grundt vatten, dem åker inga slides och håller sig på ungefär samma ställe. För oss gick det därför ganska bra att bada, men hade vi åkt dit själva eller haft äldre barn då hade det varit kaos.

När det är mycket folk i Sverige på ett ställe (ex. badhuset), eller mycket trafik på E4:an kan man jämföra det med en vanlig dag i England. Heavy trafic på M25 eller när det är overcrowded på en viss tubestation som därmed måste stänga tillfälligt är något som måste upplevas, det går inte att beskriva. Det enda jag kan säga är att jag aldrig igen kommer tycka att det är mycket folk på stan under mellandagsrean...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det heter de inte dem.

Pappa

2009-02-20 @ 21:30:43
Postat av: Kamilla

Haha. Din far hann före!

2009-02-20 @ 22:17:39
Postat av: Sofia

Jag säger ju att all grammatik försvunnit här i England.. Kan ni inte bara uppskatta mina inlägg istället? ;)

2009-02-21 @ 20:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0