5 december 2011

Idag har jag jobbat hela dagen. Och jag är förkyld igen. Eller i alla fall täppt i näsan. Och jag har haft sex kunder på en dag som haft frågor om, eller velat ändra i sitt IP-sparande. Så om någon av er funderar på att börja pensionsspara så kan jag allt om detta nu! Innan vi öppnade hade vi en person som kom och lärde oss en hel del om det nya på marknaden. Bland annat investeringssparkontot. Jag tror att det är en bra grej. Dessutom slipper man den nya fondskatten som alla fondsparare drabbas av efter årsskiftet. Jag fick även klarhet i likheter och skillnader mellan investeringskonto och kapitalförsäkring. Det är klurigt sådant där.

Igår bytte vi till vinterdäck på cyklarna. Oscar fixade även mina växlar som gått sönder efter att kära grannar rycker och sliter i närstående cyklar när de vill ha ut sin egen. Trots att styren och sladdar kanske fastnat i varandra. Detta har resulterat i att min vajer till växeln gått ur led, typ.. Oscar spenderade eftermiddagen hos Calle och jag i skogen med Hanna. Hanna lurade ut mig på en promenad i Hågadalen. Vi skulle leta efter ett gravfält. Hanna påstod att gravfältet skulle vara en hög med stora stenar. Vi hittade ingenting. Och på hemvägen lurade hon in mig på en "genväg". Ganska blöt och geggig "senväg". Dessutom stod det en väldigt läskig man bland granarna, utanför vandringsleden, och stirrade på oss. Vi båda var rätt så nöjda med att vi var två i skogen just då. Sen bjöd Hanna på varm choklad och nybakade choklad/äppel/kanelmuffins. Det kompenserade lite för vår promenad.

Jag överraskade Hanna med en förtidig julklapp. Eftersom ingen hängt upp några adventsklappar i hennes adventskalender fick jag styra upp det.


Kommentarer
Postat av: Carina Sigurdsson

Vad glad jag blir att Hannas kalender(som mormor sytt) har kommit upp:)Skogspromenaden med Hanna påminner mycket om promenaderna som hennes mor o far har!Hanna kan vara lik sin far:))

2011-12-06 @ 20:42:36
Postat av: Sofia

Ja, det var roligt att den fick komma till användning! :) "Sådan far, sådan dotter.."

2011-12-06 @ 22:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0