8 november 2011

Är det inte alltid så att när man söker jobb så säger cheferna "nja, vi vet inte om vi behöver fler anställda. Vi har redan anställt en del..". Och sen när man väl får jobbet då vill alla ha en nu på en gång, helst samma dag, gärna för en vecka sedan och alla dagar i veckan.

Förra veckan jobbade jag fyra dagar. Varav ena dagen delade jag på två kontor för det var akut kris på det ena kontoret. I veckan skulle jag vara ledig. Idag blev jag tillfrågad om jag kunde jobba imorgon - av två olika kontor. Gränbykontoret är nog glad över att jag är anställd av dem och de därmed har första tjing. Ett av kontoren blev alltså utan vikarie. Från och med denna vecka och fram till jullovet har jag en jobbdag i veckan inbokad. Det känns ganska lagom. Kontoren har även velat ha mig andra dagar, men de har tyvärr krockat med både föreläsningar och redan bokade jobbdagar. Det är roligt att jobba!

Ikväll har vi bjudit Calle och Amanda på middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0