22 februari 2012

I Uppsala finns det två sorters taxichaufförer. Den ena saktar in vid varje grönt trafikljus och hoppas trafikljuset hinner slå om till rött. Den andra inser inte att det är underkylt regn i luften och att vägen är som en isgata och kör så snabbt att han inte hinner bromsa för cyklister inne i en rondell. Jag har råkat ut för båda, den senare idag påväg till skolan. Så jag fick bromsa inne i rondellen för att han inte skulle köra på mig. Och eftersom att vägen var en isbana så ramlar ju jag trots dubbdäck (vilka för övrigt är underbara på spåriga, isiga vägar). Så nu har jag en skev cykelkorg, ett svullet lår, skrapsår på knä, fotknöl och ena handen samt en tumme som är svullen, darrar konstigt och gör ont. Det var min dag.

Imorgonkväll är det afterwork med Swedbank och på fredag jobbar jag eftermiddag/kväll. Kul att komma bort från skolan ett tag och göra något annat!

Kommentarer
Postat av: EwaKarin

Trist!Ni lever farligt på cyklarna =(Hoppas du blir bättre snart=)

2012-02-23 @ 17:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0